Followers

Welcome!

Dear readers, Thanks for visiting my blog. This blog is all about me, what deep'in inside, and my journey. Thanks also with all ur support and ur comment. I will try to update it in a timely manner. For those that not interested plz get out frm my page. thanks - amy

Monday, January 24, 2011

pengalaman membeli MAC original dan MAC tiruan



just nak berkongsi pengalaman menggunakan MAC..
actually i love using MAC makeup!

situasi 1
dulu-dulu kan zaman aku kat kolej.. ade la kwn aku ni dia jual makeup jenama yg meletops! aku pun semangat ok.. aku tanye dia.. kenapa barang2 ni lebih murah dari harge asal..
jawapan dia ringkas
"ni akk aku ni.. dia dpt dr supplier MAC.. brg2 ni packaging rosak n ada fault sket2. tapi dr segi packaging la.."
n aku yg dungu ni angguk2 kan la kepala...
haha. tak tau ye tak!
tapi zaman tu belajar.. tak de nye nak beli makeup2. kalau nak beli pun takde duet ok =_="! kesian.. telan air liur jek la *walaupun murah*

situasi 2
mase ni aku tgk kat satu pasar mlm.. n aku tgk byk gile org jual MAC ! peh..! zaman bodoh2 okey! hahaha
n aku pun bertanye la harge.. pelik gak pesal MAC ni murah sesangat kan dr MAC biase.. setahu aku MAC mahal..
"knp murah?"
jwpn yg standrd same seperti diatas *malas nak ulang*
gamaknye diowang ni ade sendikit jwp smua same jek!

n zaman bodoh tak tahu tu pun berlalu.. haha...

aku pergi one butik ni la..
dlm satu tempat kaca tu dia letak cantik gile barang2 MAC
aku tgk sah2 FAKE!
tapi aku sj je nak tnye jwpn menda org ni nak bg kat aku! nak tgk kejujuran peniage skrng!

"ni MAC ori ke"

wah dengan yakin hanggukkan kepala tu!

"ya maaa.. ori ni.."

ok kawan-kawan! see.. senang ok kite kena tipu ! kalau u all nak tau.. MAC yg "fake" tu harge sejibik harge MAC ori! .. OMG! ni lagi kejam. :(

aku tgk MAC tiruan tu siap ngn pallete bagai.. gincu skli! haha..

erm setahu aku la kan! MAC nye pallete yg aku pegi ari tu... dekat RM 900 ok :'( sob sob!
mampu beli one color jek! kat MAC if u nak mcm2 color u akan pilih color which one u nak.. n baru dia letak kat bekas dia
*menurut kate jurujual yg aku pegi kat area sogo la kan! sambil telan air liur dgor harge*

aku nak bg contoh gambar pun tak de.. tapi moral of the story.. jgn la beli barang2 makeup yg dijual bukan ditempat jualan dia..
contoh korang beli MAC bukan tempat jualan MAC *pasar ke.. even butik pun jgn la percaye*
cosmetic lain pun same.! nak selamat.. better pegi kat tempat dia yg sebetulnye!
*walaupun korang tgk sales girl kat setiap MAC aku pegi muke berlagak nak mampus!*

2 comments:

  1. haha.. betul tu
    momoy lebih suka kualiti dari kuantiti yang kita pun tak tahu apa bahan yang tepek kat muka

    biar mahal janji dapat kualiti yang kita nak

    ini sudah la pakai yang fake, pastu berlagak plak tayang semua jenis collection mac fake dia tu.

    ReplyDelete
  2. yerp! make sure jgn tertipu dgn fake.:)

    ReplyDelete